Wednesday, September 20, 2006

mau di apakan cinta itu

Jika kita bercinta, dan cinta kita itu berkata bahawa, kita bukan yang pertama. Kita juga bukan yang paling menyentuh hatinya. Kita bukan yang paling di rinduinya. Tapi dia cintakan kita. Jadi mau di apakan cinta itu?

Mau di putusin, mau dicampak atau mau lupakan. Mungkin juga dibiar ia terus begitu, sambil berharap masa akan merubah cinta itu kepada yang kita mahu. Masa memang akan merubah, tapi fikirkan berapa banyak masa yang kita ada sebelum hati kita terbunuh kerna luka di tancap belati cinta.

Mau dia di apakan cinta itu? Bagi aku, tenung ke mata cinta, sebut namanya, senyum sambil bicara.

'saya mencintai kamu, tapi aku juga sedar, aku masih bukan yang bertahta di hati kamu, biar kamu juga bilang cinta sama aku. Tapi untuk apa yang kamu rasa, aku sudah maafkan, kerna itu bukan mahu ku, pasti juga bukan mahu mu'

Tapi, ia harus di ucap tanpaego. Ego itu yang sering berbisik bertanya kepada kita, mau dia apakan cinta itu?

2 comments:

Fara said...

ada kelainan kat blog awak ni. :-) i like!

Anonymous said...

Pada aku cinta itu sendiri adalah jujur, ikhlas.. dan memerlukan pengorbanan... maka baru wujud keserasian...