Thursday, September 28, 2006

cinta aku aku ini harganya murah

Jika cinta (baca:cinta sesama manusia) itu bisa di beli. Pasti aku hanya mampu membeli cinta yang murah. Tidak samapi RM100. Mungkin cinta di dalam tin, atau juga cinta yang di pek dalam bekas kedap udara. Tidak cnta yang di letak dalam kotak perak bertahta berlian atau juga dalam bekas kaca bersadur emas.

Ini kerna untuk cinta, ia bukan hal yang utama dalam hidup aku yang perlu untuk di biyai. Tapi cinta adalah hal yang penting untuk di hargai. Tidak kira apa pun harga nya cinta itu, yang utama ialah cara kita menyentuh, menjaga juga eletakkan cinta itu yang utama.

Jika cinta yang di bisa dibeli tadi, adalah cinta yang berharag jutaan milyar. Berada dalam kotak emas bertahta intan. Tapi hanya di letak di tanah. Di biar berhujan juga berpanas. Ngak di jaga. ngak di rawat. Ngak di peduli. Pasti cinta itu bisa hilang indahnya. Mahal akan terlihat murah. Berkarat. Atau bisa juga hilang kerna di curi orang.

Tapi jika cinta dalam tin yang harganya murah tadi di letakkan di tempat yang indah. Mungkin di almari kaca, di ruang tamu . Atau di atas kepala katil ibu. Sentiasa di rawat agar tidak berdebu. Di gilap juga di hias indah. Pasti cinta itu akan terpandang mahal juga berharga.

Jadi jika ada yang bertanyakan kepada aku, berapa nilai cinta aku. Jangan terkejut jika aku berkata cinta aku ini murah aja, malah mungkin aku dapatkan ia percuma. Tapi jika di tanya bagaimana aku menilaikan cinta itu. Pasti jawab aku, aku menilaikannya lebih dari dunia seisinya. i love u (untuk sesiapa aja)

4 comments:

Anonymous said...

aku cinta kamu
~~itu aku~~

.:mUnies:. said...

cinta cinta cinta
eh cinta tu same ngan LOVE eh ?
semurah sangat ? sampai xde nilai ?
hueh ?

Anonymous said...

cik ali, sila betulkan ejaan anda ya...

sedang bercinta pun kena type elok-elok ya...

aku memang pencinta wanita
namun ku bukan buaya
yang setia pada seribu gadis
ku hanya menyintai dia

MDM FARAH FAIZURA said...

peduli apa aku ama ejaan

itummeang aku

...

ehehe

..
btw

terima utk peringatn itu

...

tp itu mmg aku

...

cinta itu mmg murah,

apa sih yg mahalnya ttg cinta,


kerna bisa isapan tetek?