Saturday, September 23, 2006

monolog 2

Malam ini, aku kembali memikir, bertanya pada hati aku. Apa sebetulnya aku peroleh dari solat aku. Kerna untuk sekian kalinya, aku sesduah solat tanpa rasa bersalah terus aja enak memandang dada perempuan yang montok juga punggungnya yang pejal.

Apa itu biasa?. Pasti jika solat, solat itu akan memelihara diri dari berbuat dosa. Biar akan berbuat, tapi setidak-tidaknya timbul rasa bersalah. Tapi untuk aku, rasa itu ngak ada, hanya rasa asyik juga nikmat.

Pasti di sini solat aku ngak sempurna, mungkin terlalu rusak. Hingga ia tidak mampu mendinding aku dari berbuat rusak pada diri aku. Mana tidak, untuk waktu solat itu, aku sering di akhir waktu, malah ketika solat aku sering berfikir berkenaan dunia. Misalnya, apa yang aku mau coretkan dalam blog aku. Ahh..

Moga Ramadhan ini, aku bisa berbuat sesuatu untuk memperoleh solat yang berkualitis , solat malaikat. amin.

No comments: