Tuesday, July 11, 2006

cinta putih kamu dan tangan hitam aku

jika aku ingin merasa sendiri
aku akan pergi berlari di lorong-lorong kosong
di dalam hati kamu yang sunyi

aku akan terus berlari kedepan
namun..
sesekali aku tetap berpaling untuk melihat masa lalu kamu
yang merah, putih juga hitam

aku terhenti di satu sudut dilorong di hati kamu
kerna aku ketemukan cinta kamu yang udah lama sembunyi
dan aku akan tersenyum
melihat cinta kamu itu masih putih
biar aku masih bisa merasa hangat luka semalam

seketika aku berhenti tersenyum
kerna cinta putih kamu sejujurnya sudah mahu mati
kerna luka nya tersusuk dalam
biar aku dapat melihat ada senyuman di situ
tapi senyuman itu hanya untuk memberitahu aku yang
aku tidak perlu kasihan kamu

aku sengaja atau tidak,
akan memeluk cinta kamu lalu
terus menyapu luka cinta itu dengan tangan hitam aku
membersih luka itu dan menekap tangan aku di lubang luka

aku tahu cinta putih kamu pasti..
akan tergores dengan noda hitam tangan aku

dan
maafkan aku kerna terpaksa menghitamkan cinta kamu
asal saja ia tidak mati
bersama matinya senyuman ikhlas kamu

aku merasa aku sudah mahu berhenti dari merasa sendiri
aku mahu keluar dari lorong sunyi di hati kamu
dengan membimbing cinta putih guna tangan hitam aku
biar cinta itu sudah di noda hitam
aku tetap akan terima ia kerna aku tahu
ia masih hidup untuk aku
dan ia telah dihitamkan oleh tangan hitam aku...

No comments: