Friday, June 16, 2006

berpesan demi cinta

Aku ingin ketemu kamu,
disini,
di sebuah rumah yg bising,
dengan suara anak-anak kecil,
yang memanggil,
kamu mama,
dan aku,
papa..
.....
aku sentiasa doakan kamu,
ceria di bawah sinar mentari,
tersenyum di payung cahya rembulan,
bersemangat di hembus bayu malam,
juga,
berbahgia di cintai aku insan biasa,
kerna aku jujur padamu
.....
satu perkara,
yang aku beri bukan untuk mendapat balasan,
ialah cinta,
aku memberi cinta supaya kamu,
bahgia..
juga rasa di sayangi selalu
dan,
aku tidak pernah meminta lebih dari itu.
.....
aku tak pernah bisa mentafsir,
apa itu istimewa,
sehingga datang kamu,
aku bisa mengatakan istimewa ialah kamu,
atau juga,
kamu terlalu istimewa.
.....
aku akan menjaga kamu,
sebagaimana malam menjaga bulan,
biar diri sendiri gelap,
asalkan bulan bisa kelihatan bercahya,
ceria lagi bahgia..
.....
saat aku mengucapkan,
aku cinta kamu,
aku maksudkan..
trima seluruh diri kamu..
juga masa silammu..
aku tidak kisah kamu siapa..
dan..
bagaiaman kamu dulu..
aku terima semuanya,
kerna yang utama,
ialah,
masa hadapan kita.
.....
sesuatu tentang kamu..
yang bisa buat aku tersenyum,
ialah...
senyumanmu..
.....
apa tenatng kamu,
yang bisa membuat aku ..
rindu..
jika kerna senyuman...itu biasa,
jika hanya renungan...aku masih bisa,
jika sabab belaian...aku masih terasa,
tapi kerna kamu diam..
aku jadi bingung..
lantas aku menjadi..
rindu
.....

No comments: