Saturday, June 17, 2006

Ada sesuatu tentang kemarin..

Kemarin, seseorang menanyakan sesuatu tentang kisah aku. Yang mungkin aku coretkan melalaui alam maya. Terus bertanyakan mengenai laman ini. Aku diam..cuba aku mengingati kembali sekiranya aku pernah menulis sesuatu. Sehingga aku sedar yang aku pernah menulis.. cuman kerna suntuk waktu yang aku dapat, aku terus melupakan kembali laman aku ini.

Terima kasih untuk dia kerna mengingatkan aku tentang perkara ini.

Kemudian aku memberitahu seorang kenalan aku bahwa aku pernah menulis. Ekpresi pertamanya ialah. Aku ini coba merendahkan akalnya, atau bahasa mudahnya aku cuba menipu. Aku bertanya kenapa sih aku dibilangin begitu? Dia dengan segala kejujurannya memberitahu di laman ini dia hanya menemukan penulisan Indonesia. Aku senyum. Penulisan ini aku dedikasikan untuk beliau juga.

Selama aku melupakan laman aku ini, sebetulnya sudah terjadi banyak perkara mengenai aku. Yang mana segalanya merubah cara aku melihat diri aku lantas terus mengubah cara aku melihat alam ini.

Aku perkirakan sekarang aku lebih punyai banyak hal yang bisa merusuh di hati aku. Juga sekarang juga aku sudah menjadi seorang yang tidak mampu lagi untuk tersenyum kepada diri aku sendiri.

Buat waktu ini..cukup aku beritahu itu aja dulu. Di kesempatan lain nanti aku lagi fokus apa yang aku perkataan mengenai perubahan itu. :-)

No comments: