Thursday, August 03, 2006

rasa tidak percaya ini.

Rasa tidak percaya boleh aku umpamakan seperti malam yang penuh berawan. Ada sesuatu di dada malam. Tapi kerna kita ngak pernah sabar untuk menunggu awan berlalu, maka kita berhenti dari mendongak ke atas. Padahal, jika kita menunggu angin utara bertiup menghembus awan, pasti akan terhidang di dada malam purnama yang indah. Dan saat itu kita udah pun berdengkur.

Rasa ketika kita berhenti dari mendongak itu sebetulnya rasa tidak percaya. Kita terus aja berandaian bahawa malam itu pekat hitam untuk malam ini. Biar kita tahu bahawa malam sebelumnya bulan udah terlihat cantik.

Begitulah aku dalam cinta, aku tahu ada sesuatu dalam cinta itu tapi kerna aku ngak sabar aku terus berlalu. Biar sebelumnya aku udah merasa nikmat cinta itu. Semuanya hanya kerana rasa tidak percaya. Lantas untuk diri aku dan kalian, hindari rasa tidak percaya itu dan sabar menanti untuk bulan yang terlindung oleh awan. Kerna malam itu umpama cinta, bulan adalah nikmatnya...

No comments: