Wednesday, August 23, 2006

Cara menunjukkan cinta

Kemarin sore, aku ternampak 2 ekor semut sedang berjalan-jalandi atas monitor lcd ini. Aku berfikir bagaimana jika semut itu tahu ertinya cinta dan bagaimana mereka akan menunjukkan cinta mereka pada semut pasangannya. Aku berkhayal, mungkin semut akan memberi pasangannya sebutir gula kasar, dan terus membawa pasangan itu berjalan-jalan ke tempat yang canggih. Seperti monitor lcd ini. Mereak bicar tentang rindu dan harapan. Tentang kerja juga tentang cinta mereka. Merak jalan seiring sambil mengesel-gesel tubuh tanpa peduli mata yang memandang.

Sedang aku asyik khayal, aku secara tidak sedar terus memicit semut-semut itu dengan jari aku. Sesaat itu juga semut itu mati. Aku langsung tidak merasa bersalah untuk membunuh pasangan semut yang aku fikir sedang menunjukkan cintanya itu.Kerna aku juga ingin menunjukkan cintaku pada monitor lcd ini. Agar ia tidak di rosakkan semut yang sedang bercinta. Ehehe.

1 comment:

Anonymous said...

Cara aku menunjukkan cinta.. Hurmm dengan berbaring di katil atau sofa, memikirkan orang yang aku cinta dan berkhayal.

Kadang jadi senyum sendirian, kadang jadi menitik air jernih dari mataku.

Aku tunjukkan hanya buat aku, kerna aku takut tunjukkan pada orang yang aku cinta.