Saturday, February 25, 2012

faham sama faham

aku tidak faham,
untuk apa aku memberi faham,
kepada kau yang tidak faham,
apa yang aku faham,
apa yang kau faham,
tidak pernah bertembung faham

aku tidak faham,
untuk apa aku faham,
apa yang kau faham,
kalau kau hanya faham,
yang aku tidak faham,

aku tidak faham,
mengapa itu yang kau faham,
sedangkan kau sangat faham,
apa yang aku faham,

aku tidak faham,
kemana hilangnya faham,
pada ketika kau dan aku mencari satu faham
dalam dunia yang berbeza faham,

aku tidak faham,
mengapa kau dan aku berbeza faham,
pada perkara yang kita faham,
faham sama faham

2 comments:

piNky LuCiA said...

wah. sukanya ayat sajak ni. =)

hana_hasinah said...

kerna kita hanya mampu menyampaikan yang difaham...
namun hanya Dia yang memberi faham... mintalah kepada yang Maha faham,
agar mereka yang ingin difahamkan.... sama faham seperti yang kita faham