Wednesday, April 18, 2007

jangan cinta begini hadir.

Ada 2 perkara berkenaan cinta yang menakutkan. cinta yang hadir pada waktu yang tepat tapi pada orang yang salah atau cinta yang hadir pada waktu yang salah pada orang yang tepat.

Untuk hal yang pertama. Cinta yang hadir tatkala kita udah dalam keadaan stabil. Udah memenuhi impian diri dan keluarga tetapi kita jatuh hati pada manusia yang tidak sepatutnya kta cintai. Mungkin dia kekasih orang, mungkn dia itu buaya, mungkin dia itu hanya mengambil kesempatan.

Hal yang kedua pula. Cinta yang hadir pada manusia yang tepat untuk dicintai. Dia menyayangi kita dan mencintai kita sepenuh hatinya. tapi cinta itu hadir pada waku yang salah. Mungkin pada waktu kita masih sibuk mengejar cita-cita atau ketika hati masih luka dengan peristiwa cinta duka semalam.

Bagi kedua-dua hal itu, kesannya pada hati akan berbeda-beda. Jika kita mencintai orang yang salah pada wakt yang tepat. Kita akan terluka dan jatuh. Jika cinta itu hadir paa orang yang tepat tapi waktu yang salah. Maka kita akan menyesal kerna membiarkan cinta itu pergi.

Bagi aku, aku lebih rela untuk terluka dari menanggung rasa sesal itu. Kerana rasa sesal akan ujud dalam tempoh yang lama manakala luka pula masih bisa dirawat. :-)

2 comments:

Kamarul said...

aku pernah mengalami saat terluka itu. dan sekarang nampaknya mahu menuju ke arah situasi penyesalan pula. haha.

dingin said...

owh,

ia hadir juga?