Tuesday, January 23, 2007

catatan untuk perempuan 10

Perempuan akan merasakan dirinya dihargai, diingati dan dicintai bila segala tarikh yang penting berkenaan diri dia diingati dan dilafazkan oleh si lelaki. Tarikh penting itu adalah hari lahirnya, hari mula dating, hari mula cinta dan segala hari yang pertama berkenaan dia dan cinta.

Namun, harus diingat oleh si perempuan bahawa untuk kebanyakkan lelaki, perkara yang paling sukar, adalah untuk mengingati tarikh-tarkh ulang tahun. Hatta, untuk mengingati hari lahir dia sendiri ngak bisa. Terkadang juga kerna mereka itu (sang lelaki) bukan lupa, cuma faktor keadaan (kerja, sakit) yang membataskan mereka untuk menjadi yang pertama untuk mengucapkan selamat ulang tahun.

Jadi, perempuan yang punyai kekasih, yang tidak melafazkan ucap selamat atas tarikh ulang tahun (apapun). Jangan cepat menuduh bahawa sang lelaki itu tidak peduli sama kamu. Tidak sayang sama kamu. Hanya kerna kamu udah berbuat yang terbaik pada setiap ulang tahun kelahiran mereka. Berlapang dada dan beri peluang. Itu aja yang lelaki butuhkan.

2 comments:

azeel said...

tampak seperti kamu melupakan satu tarikh penting dalam kehidupan isterimu, dingin.

sebenarnya lelaki ini memang dilahirkan pelupa selalunya. maka, perlu ada jalan untuk mengingatkan semua itu. gunakan teknologi, teman..hihihihi

MDM FARAH FAIZURA said...
This comment has been removed by the author.