Friday, January 09, 2009

Kanoute


Dia adalah Kanoute, penyerang terbilang. Pemain bola sepak Mali yang pernah membeli masjid yang hendak dilelong. Sekarang dia bermain di liga Sepanyol, bersama kelab Sevilla.

Semalam semasa merayakan jaringan golnya, dia menyibak bajunya, menyatakan sokongannya kepada Palestin.

Dia antara pemain bola sepak yang menjadi idola saya.

Info: goal.com

5 comments:

aiXat.MR said...

Allahuakbar!

Pewaris Reformasi said...

Syukur!

Din, tahniah untuk panjang usia ya!
Moga Tuhan redha kepada kita :)

nahaj said...

same2lah kite membaca qunut nazilah dalam setiap solat fardu kita.

Aku Comel said...

moga ramai lagi orang Islam yang berharta dan berkemampuan beramal seperti beliau...
jadi contoh kepada kita..

yang kita tengok sekarang ni,(tak semua lah ye)
ramai orang kaya beli kereta mewah, rumah mewah, shopping branded...tapi minta sponsor ke sedekah ke, amat lah susah..

ibu saya guru sekolah, minta duit dari ibu bapa untuk buku tambahan murid, Rm5 je, boleh ibu tu kata "sekolah ni lagi-lagi mintak duit!!!" siap berdengus lagi.

terpaksa la ibu saya korek dari duit tabung PIBG gak untuk bayar kan anak dia tu..itu anak sendiri pun tak mahu keluarkan duit, kalau anak orang lain ??

ada ke patut? padahal gaji ibu dan ayah murid tu berpuluh ribu rm..
astaghfirullah...
jangan la kita jadi seperti itu.

dingin said...

aixat- Allahuakbar

AMin- terima kasih :-)

Nahaj- ya, marilah.

Aku comel- Saya setuju :-)