Wednesday, December 24, 2008

Langit tidak selalunya cerah


Tag

Saya diberi soalan TAG oleh Yani. Lalu saya keliru, soalan tag itu apa? Selepas meminta pertolongan pakcik Google yang berbaik hati, akhirnya saya mengetahui sesuatu berkenaan soalan tag. Jawapan yang diberikan oleh Pakcik Google menambahkan kekeliruan saya. Tidak ada kesamaan soalan tag Yani itu dengan maksud soalan tag daripada Pakcik Google. Walaupun begitu saya tetap mahu menjawab 'soalan tag' Yani.

Namun saya punyai masalah sikap untuk menjawab soalan yang sebegitu kerana saya suka menyimpulkan jawapan untuk semua soalan itu, iaitu untuk cinta kepada lawan jenis, isteri saya adalah cinta terbaik yang pernah saya peroleh. Cukup? :-P

Tudung

Okey, sebetulnya saya mahu memberitahu sesuatu berkenaan wanita dan tudung. Saya difahamkan sekiranya tudung itu terlalu ketat pada bahagian dagu, lemak akan berkumpul lalu membentuk dagu berlapis. Lalu apabila saya melihat perempuan yang dagunya berlapis, tetapi tidak bertudung, hati saya terus berkata, mungkin dulu dia memakai tudung yang ketat. Kemudian otak nakal saya terus menjalar, bagaimana sekiranya perempuan itu memakai baju yang ketat? Apa lemak-lemak akan berkumpul pada bawah kulit?

Walau bagaimanapun, cerita utamanya adalah, saya adalah lelaki bermotosikal. Seperti juga Mat Kereta yang sanggup berhabis untuk kereta, saya juga begitu. Mujur hanya motosikal, jadi tidak terlalu berhabis. :-)

Untuk menikmati kelajuan perkara paling asas adalah keselamatan. Lalu bercerita berkenaan keselamatan, perlu punyai helmet yang cukup kuat dan aerodinamik bagi membelah angin. Saya punyai helmet sebegitu walaupun ia bukan helmet yang mahal. Saya mengikat ketat helmet itu pada kepala dan disitu masalah saya bermula. Sama seperti tudung yang diikat ketat, dagu saya mulai berlapis, atau dalam bahasa lebih mudahnya, saya sudah kelihatan gemuk. Aduh! Jadi apabila sering melihat saya mengunyah chewing gum, harap kamu semua sudah maklum sebabnya. Hmmm.....

7 comments:

sinaganaga said...

hahahahahahahaa... kau dah gumuk? hahahahahahaha....

Amin Ahmad said...

pergh, bekas housematemu ini tumpang bangga

K.H said...

Jadi gemuk bermakna mendung?

Anonymous said...

at least..
main gesel2 dagu dgn anak itu silaturahim..



pablo

Anonymous said...

naga- ya, org kg aku ckp, 'bdn aku dah naik'. hell

amin- aku dari dulu lagi bangga jadik housemate ko. Housemate dgn aktivitis beb. ekeke

indra- bukan. gemuk maknanya hati senang. ekeke

panlo- gesel dagu dgn anak je? hjehehe

|dingin|

atashinci said...

ekeleh.....bkn psl pkai tudung/helmet yg wat dagu berlapis.....ta...pi.....
HAKIKATNYE......
sendiri yg dah gemuk........
wawawawawaw.....

MDM FARAH FAIZURA said...

atashinci- syy... jgn bising. Saya tak gemuk, dagu je berlapis. ekeke