Wednesday, October 31, 2007

bumi mana yang tidak ditimpa hujan.

Tajuk di atas langsung tidaka ada kena mengena. Cuma aku mikirin. Sekarang musim hujan. Itu aja. Hihihi

Owh. Aku terima soalan ini melalaui e-mel. Entah siapa menghantarnya. (Ini hanya imaginasi. Ngak ada orang menghantar e-mel bertanyakan soalan kepada aku. Hahaha)

Katanya, dia punyai masalah. Dulu dia punyai peluang dan sekarang kerna silapnya, peluang itu hilang. Masalahnya dia mahu tahu bagaiaman untuk meraih peluang itu kembali.

Aku sedikit pening kerna dia tidak menyatakan peluang apa. Sehingga aku membaca baris akhir e-mel itu, ada tertulis, 'sang pencinta duka'. Hahaha. Ok, makanya hal ini berkenaan cinta. Kiranya, dia mahu merebut kembali peluang bagi bercinta.

Sekarang aku bertambah pening, kerna aku tidak pernah melalui situasi begini. Biasanya aku hanya melalaui situasi, 'tidak pernah punyai peluang' :-P. Owh. jadi bagi menjawab soalan e-mel itu pasti sekali tidak mungkin.

Namun aku tetap menulis jawpaannya. :-P. Lihat kembali masa lalu. Tanya diri. Bagaimana peluang tu hadir? Apa mungkin keadaan itu bisa berulang? Bagaimana pula peluang itu bisa hilang. Apa mungkin keadaan itu bisa kembali. Jika semua jawapannya YA. Lupakan aja pelaung itu. Itu bukan peluang dan ngak usah direbut. Kerna akhirnya kamu tetap begitu, tetap berada pada situsi sekarang. Cari aja pencinta lain yang mahu mengerti dan mahu memberi waktu bagi memahami betapa unik dan indahnya perwatakkan kamu.



Ok. Cukup untuk imaginasi malam ini. :-)

1 comment:

azeel said...

katakan kepada si penanya itu ..

"bumi mana yang tidak ditimpa hujan"

dan biarin dia berfikir sendiri. pasti ada jawapan yang bakal ditemui.