Thursday, July 08, 2021

Berkawan dengan air mata

Saya dan air mata bukah sesuatu yang asing. Mudah juga air mata tumpah apabila terkenangkan keluarga, tidak kira atas alasan apa pun.

Malah saya sentiasa mengelak menonton drama ataupun filem tentang keluarga, tentang ibu ayah, tentang anak, tentang kasih sayang haiwan. Semua itu akan membuatkan air mata saya mengalir laju.

Semalam saya perasan sesuatu, senarai yang membuat air mata saya tumpah kini bertambah dan ia sangat aneh untuk saya.

Kerana ia hanya pada kata-kata pujian. Orang yang memuji kebaikan keluarga kita, mengenang kebaikan kita terhadap mereka.

Itu sudah memadai untuk membuat saya rasa pilu.

Entah.

Mungkin kerana saya sedar diri ini banyak celanya. Kalaulah mereka tahu.

Semoga sahaja kebaikan yang mereka ucapkan itu benar-benar adanya.




1 comment:

M Faisal said...

Thank you for nice information. Please visit our web: Uhamka